vineri, 18 martie 2011

TEMPLUL


    Asemeni altor stravechi si mari revelatii si cea Biblica traia prin traditie, era trans-
misa din generatie in generatie pe cale orala. Consemnarea in scris a revelatiilor Bibli-
ce a avut loc doar cu cateva sute de ani inainte de Iisus Christos. Cam in aceeasi
perioada a fost elaborata si a inceput sa circule Legenda Templului.
    Biblia, Cartea Cartilor, ca postament al religiei, vine ca revelatie, intelepciune calau-
zitoare si ordonatoare, a Fiilor Lui Dumnezeu, dinspre Yehova, este o intelepciune
intuitiva, feminina. De cealalta parte, Legenda Templului isi are sorgintea in celalalt
curent, in cealalta linie a omenirii, in linia Cainiana si ea sta la baza, este postamentul
ca intelepciune calauzitoare, a Francmasoneriei, este un alttfel de geneza, o teorie
a evolutiei rasei omenesti.
    Cele doua linii, doua curente, ce curg in paralel si se afla in opozitie, inca de la ince-
puturile omenirii, se intalnesc, "se intersecteaza", intr-un mod magistral, in momentul
construirii Templului, din dorinta si porunca Regelui Solomon. Faptul este relatat, cu di-
ferente, atat in Biblie cat si in Legenda Templului. In Biblie este accentuat mult rolul
Regelui Solomon, iar in Legenda Templului cel al marelui arhitect, constructor Hiram
Abiff. Construirea Templului din Ierusalim, fiind un moment ce tine de istoria si evolutia
omenirii este in acelasi timp o expresie exterioara a unei constructii si evolutii a insasi
fiintei umane. In sensul acesta personajele implicate in eveniment sant si simboluri
exterioare a ceea ce este omul in interior.
    Regele Solomon, descendent al liniei Abel-Sethiene, mostenitor al vechii intelep-
ciuni preotesti, era inzestrat cu cea mai inalta intelepciune a lumii,o intelepciune calma,
clara si obiectiva pe care, avea darul, de a o exprima in cuvinte care mergeau drept la
suflet, inaltindu-l pe cel care le asculta. Intelepciune ce a rodit "Cantarea Cantarilor",
sublim cant al iubirii. Intelepciunea Regelui Solomon era una inspirata, venind dinspre
Lumea Divina, cu toate acestea El nu avea puterea de a cladi Templul pe care dorea
sa-l cladeasca, era lipsit de arta necesara.
     Hiram Abiff -descendent al liniei Cainiene, ilustru arhitect, el stapanea misterele
geometriei sacre, cunostea armonia formelor, secretele echilibrului spatial, taina rapor-
tului dintre foc si metal, dintre lumina si umbra, taina prelucrarii pietrei, a lemnului, intr-
un cuvant era un ilustru reprezentant "al Fiilor Focului", al celor ce gandeau si trudeau
la zidirea Templului Cultural al Omenirii.
    Balkis -"Regina din Saba auzind de slava lui Solomon, cea in Numele Domnului, a
venit sa-i incerce intelepciunea cu cuvinte greu de inteles. Venind ea la Ierusalim cu
foarte mare bogatie, cu camile incarcate cu aromate, cu foarte mult aur si pietre scum-
pe, a mers la Solomon si s-a sfatuit cu el pentru tot ce avea ea pe inima (Regi 10. 1-2).
Iar Regele Solomon a dat Reginei din Saba tot ce a dorit si a cerut, pe langa ce i-a da-
ruit Regele Solomon cu mana lui. Si s-a intors ea inapoi la tara ei, ea si toate slugile
ei. (Regi 10, 13)"
     Altfel este imortalizata in cuvinte Regina din Saba in Legenda Templului. Regina din
Saba a venit la curtea Regelui Solomon si intre cei doi s-a celebrat un fel de logodna.
Aratandu-i-se Templul, impresionata fiind, ea a dorit sa-i fie prezentat constructorul
acestuia. Venind Hiram in fata sa si aruncandu-i o privire, Regina a fost strafulgerata
ca de un foc, foc ce a aprins o iubire in sufletul ei. Apoi Regina vrand sa vada si mun-
citorii care au trudit la aceasta mareata constructie, Hiram ii indeplineste dorinta des-
criind in aer cu mana dreapta semnul mistic Tau, semn la care muncitorii s-au indreptat
din toate partile catre maestrul lor. Semnul mistic Tau este un simbol al fortelor pe care
Fiii Lui Cain le folosesc pentru a actiona prin munca asupra planului fizic.
    Dincolo de cele doua relatari, intr-un fel diferite, din Biblie si Legenda Templului,
despre personajul istoric Regina din Saba, Balkis -Regina din Saba din alta perspecti-
va, la alte nivele este simbol al Sufletului Omenirii. Ea, Regina din Saba, simbol al
Sufletului Omenesc, pusa in situatia de a alege intre Solomon -intelepciunea inspirata,
detasata venita de la Dumnezeu si Hiram Abiff, Fiu al Focului, ce se straduieste si cau-
ta sa realizeze totul prin efort propriu, dintr-un impuls interior, Ea Sufletul il alege pe
Hiram Abiff, Fiu al Focului, El cel menit sa transforme lumea nevie intr-un Templu al
Omenirii.
    Personaje simbol, in istoria si devenirea omenirii, totodata simbol al puterilor ce
construiesc, alcatuiesc si definesc fiinta umana, se intalnesc intr-un moment, el insusi,
cu o profunda incarcatura simbolistica; Construirea Templului din Ierusalim.
    TEMPLUL LUI SOLOMON, o CASA pentru NUMELE lui DUMNEZEU, este con-
struit si destinat sa adaposteasca ARCA LEGAMANTULUI. Templul Lui Solomon,
simbol al corpului uman, exprima in mod exterior in fizic, ceea ce ar trebui sa fie Arca
Legamantului in natura ei sufleteasca.
    Pe de-oparte Fiii Lui Cain lucrand asupra lumii exterioare, prin stiinte si arte, cladesc
Templul Cultural al Omenirii, ducand Omenirea spre acea putere de intelegere, precum
cea a lui Ioan Botezatorul, prin care omul sa-l poata recunoaste pe Christos. Pe de
alta parte descendentii liniei Abel-Sethiene, asa-numitii Fii ai Lui Dumnezeu, cei care
cultiva partea cu adevarat spirituala a naturii omenesti, sant cei care lucreaza spre
sfintirea intregului Templu al Omenirii.
    Pana la aparitia Lui Iisus Christos cele doua linii au curs in paralel, Christos Iisus
uneste cele doua curente. EL, CEL care trecand prin poarta mortii si invierii reface 
Templul distrus, il readuce la VIATA.
    Cand omul va permite zeului din el sa se ridice, astfel incat acesta sa poata astfel
cladi, incat sa refaca TEMPLUL, atunci omul isi va fi castigat VIATA, TEMPLUL.



  


Niciun comentariu: